Всі публікації

Як кваліфіковано викликати швидку медичну допомогу?

Автор: Закалюжна Інна  •  07 January 2016



А зараз дайте відповідь на таке питання: хто з Вас хоч раз в житті викликав швидку допомогу якісно? Більшість скаже: "Ні", і знаєте, це добре, бо хороше здоров'я - запорука довгого життя. Проте чи знаєте Ви, що від якості виклику, правильності подачі інформації, а головне оприділення стану пацієнта може дуже сильно залежати життя людини?
95% запитів у швидку переважно звучать так: "Алло, це 103. Тут людині погано. Адрес такий-то". А тепер подивіться на цю ситуацію із точки зору медиків: як їм трактувати це слово "погано"? П'яний бомж на лавочці - це "погано"? А людина із артеріальною кровотечею - це стан "погано"?
Запам'ятайте - від того, як Ви подасте інформацію, може залежати життя людини!
Всього "медичні карети" можна умовно розділити на три типи:
- швидка медична допомога: час прибуття 10-15 хв ( Київ і великі міста ) - пересуваються переважно на новозакуплених "Пежо"
- невідкладна медична допомога - час прибуття від 30 хв до 3 годин ( Вашу заявку класифікують по терміновості і опрацьовують по мірі можливості )
- черговий лікар: час прибуття ~1-3 години ( деколи більше ) - переважно прибуває на констатацію факту смерті.

Сьогодні мова буде йти про виклик швидкої саме живій людині, яка потребує "швидкої медичної допомоги". Також ми обійдемо зараз тему "домедичної допомоги", оскільки для цього потрібні цілі курси по типу BLS ( Basic Life Support ), які ми Вам рекомендуємо пройти.
Отож, коли Ви опиняєтесь біля людини, яка раптово падає, у неї травма\поранення\забій\конвульсії:
А) викличте швидку - якісно і вчасно викликана швидка дозволяє зберегти дороцінний час.
Б) надайте допомогу в межах своїх можливостей і компетенції ( BLS )
При дзвінку повідомте:
1) Стать, вік постраждалого
2) Максимально точно визначте місце вашого перебування
3) Опишіть його стан. В нашому випадку ( ну не геть вже середньостатистичні перехожі ) - це має бути більше ніж красномовне і всеохоплююче слово "погано".
В багатьох випадках диспетчер буде Вас сама вести по питаннях і стану, або ж Ви можете надавати інформацію з власних спостережень або ж повторювати слова "домеда" ( людину, яка надає першу домедичну допомогу ).
Особливу увагу звертайте на переломи ( відкриті зокрема буде добре видно ), кровотечі, конвульсії, наявність дихання, притомність постраждалого - все це дозволить медикам, які виїдуть на виклик, не їхати у "вічну невідомість стану погано", а підготуватись уже в дорозі, і на місці зекономити 2-3 хвилини, від яких може залежати життя.
Для екстренних випадків:
У деяких випадках увесь протокол анкети і надання пріоритетності можна оминути. Це важливо при деяких травмах і станах, коли часу довго роз'яснювати по телефону у Вас немає ( умовно Ви надаєте допомогу один ) і Вам потрібна максимально швидка реакція бригади.
До таких фраз можуть бути віднесені:
- Сильна кровотеча \ втрата крові ( артеріальна \ венозна ) - один із пріоритетних викликів
- "Зупинка дихання, починаю реанімацію" - фраза із протоколу BLS, яка свідчить про необхідне швидке реагування бригади.
Ми рекомендуємо Вам не зловживати такими фразами і використовувати їх лише дійсно у разі необхідності і з твердою впевненістю у Ваших словах. Пам'ятайте, через Ваш обман може загинути людина, яка дійсно потребуватиме допомоги.
Висновки:
1) Коли спілкуєтесь із диспетчером постарайтесь говорити повільно, чітко, максимально відключіть емоції і паніку. Цим Ви тільки затягнете час розмови
2) Диспетчер задає питання не тому, що йому нічим зайнятись, а тому, що він повинен оформити правильно заявку на виклик. Чим раніше буде оформлена заявка, тим швидше виїде швидка
3) По приїзду швидкої постарайтесь ввести лікарів в курс діла і чітко опишіть усі важливі моменти ( непритомність, втрата дихання і т.д )
4) І ще одне: підіть на курси по першій невідкладній медичній допомозі. Інвестиції: 12 годин часу і мінус близько 500 грн з кишені, проте через якийсь час Ви зможете врятувати життя комусь чи самому собі. Повірте - це вартує того.


Автор
фото
Адвокат (Житомир) Виконано завдань: 0 Відгуків: 242

Loading...
В даному розділі статей більше немає