Всі публікації

Інформація про продукцію, яку продавець, виробник зобов'язаний надати споживачеві

Автор: Пискун Леся  •  12 November 2013


  Згідно статті 15 ЗУ "Про захист прав споживачів" споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного виробу. Інформація повинна бути надана споживачеві до бридбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Інформація про продукцію повинна містити: 

1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;

2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;

 3) дані про основні властивості  продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;

4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я  речовин, які встановлені нормативно-правовимиактами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;

5) позначку про наявність або відсутність у складі продуктів харчування генетично модифікованих компонентів;

6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;

7) дату виготовлення;

8) відомості про умови зберігання;

9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);

10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;

11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії  споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

  Інформація яка обов'язково повинна бути зазначеною на етикетці харчової продукції:

  Згідно зі статтею 38 "Про безпечнісь та якість харчових продуктів" від 06.09.2005 р., усі  харчові продукти, що знаходяться в обігу в Україні, етикуються державною мовою України та повинні містити у доступній для сприймання споживачем формі інформацію про:

1) назву харчового продукту;

2) назву та повну адресу і телефон виробника, адресу потужностей (об'єкта) виробництва, а для імпортованих харчових продуктів - назву, повну адресу і телефони імпортера;

3) кількість нетто харчового продукту у встановлених одиницях виміру (вага, об'єм або поштучно);

4) склад харчового продукту у встановлених одиницях виміру (вага, об'єм або поштучно); 

5) калорійність та поживну цінність із вказаною на кількість білка, вугливодів та жирів у встановлених одиницях виміру на 100 грамів харчового продукту;

6) кінцеву дату споживання "Вжити до" або дату виробництва та строк придатності;

7) номер партії виробництва;

8) умови зберігання та використання, якщо харчовий продукт потребує певних умов зберігання та використання для забезпечення його безпечності та якості;

9) застережання щодо споживання харчового продукту певними категоріями населення (дітьми, вагітними жінками, літніми людьми, спортсменами та алергіками). якщо такий продутк може негативно впливати на їх здоров'я при його споживанні. 

 Відповідно до п. 21 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених Постановю КМУ від 15.06.2006 р. № 833, субєкт господарювання також зобов'язанний:

- надати споживачеві у доступній формі необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про товари;

- провести перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням споживачеві контрольно-вимірювальних приладів, документів, які підтверджують якість, безпеку, ціну товарів;

- перевірити справність, продемонструвати, за можливості, його роботу та ознайомити споживача з правилами користування.

 У кожному магазині повинні обов'язково міститися: 

  "Куточок споживача", де повинні бути відображені права і обов'язки  продавця і покупця, відомості про продавця (адреса, телефон, ПІП директора), адреса і телефони контролюючих органів, ЗУ "Про захист прав споживачів", відповідні правила торгівлі тощо, "Книга відгуків і пропозицій" у доступному місці.

  Продавці і касири мусять мати значки ("беджики"), на яких вказані їх посади і імена.

Перш ніж оплачувати обраний товар чи послугу, перевірте: 

- відповідність названої продавцем ціни, тій яка вказана у ціннику чи прейскуранті;

- якщо товар штучний - чи не пошкоджена упаковка і чи дійсно в ній той товар, за який ви сплачуєте гроші: наявність супроводжувальної документації. При цьому попросіть у продавця продемонструвати, як працює товар і як ним користуватися;

- якщо товар ваговий - чи правильно працюють ваги;

- наявність необхідної інформації на упаковці та у супроводжувальній документації. Слід детально азнайомитися з цією інформацією, перш за все - зі строком придатності, гарантійними зобов'язаннями виробника тощо. 

Під час покупки товару (оплати послуги, роботи) прослідкуйте:

- щоб Вам видали касовий чек (якщо товар тривалого зберігання, попросіть також виписати товарний чек) і щоб на чеку було видно сплачену суму;

- щоб у паспорті виробу було точно вказано дату покупки і назву магазину - продавця.

  Питання купівлі продажу окремих груп продовольчих та непродовольчих товарів детально регламентовано у :

- Правилах роздрібної торгівлі непродовольчими товарми, затверджених Наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 р. № 104, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 8.11.2007 р. за №1257/14524;

- Правилах роздрібної торгшівлі продовольчими товарами, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.07.2003 р. № 185,зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23.07.2003 р. за № 628/7949;

- Правилах торгівлі на ринках, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26.02.2002 р. №57/188/84/105, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.03.2002 р. № 288/6576.

  На вимогу споживача відповідальний працівник суб'єкта господарювання зобов'язаний надати йому ЗУ "Про захист прав споживачів", санітарні норми, ветеринарні документи, Правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання (п. 10 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торгавельного обслуговування населення).

  З повагою, 

 


Автор
фото
Адвокат (Київ) Виконано завдань: 0 Відгуків: 27

Loading...
В даному розділі статей більше немає