Задайте свой вопрос юристам со всей Украины
Получите одновременно до 30 мнений от специалистов права
Як не виплачувати кредит враховуючи військовий стан в Україні.
Комплект документів від адвоката. Листопад 2018 року.

Подробнее
Украина

Приватбанк заблакировал мне все карты как физ.лица и счет юр.лица 12,03,2019 без...

16.03.2019 12:30
Платный вопрос - 99 грн. Автор вопроса определит, какая консультация юриста ему помогла и кому передать вознаграждение!

Добрый день. Приватбанк заблакировал мне все карты как физ. Лица и счет юр. Лица 12,03,2019 без обьяснений. Набрав на горячую линию там сообщили о том, что банк не хочет сотрудничать в дальнейшем со мной. Официальное письмо с обьяснениями я мол должна получить на свой адрес. Не могу распечатать квитанции об оплате комунальных услуг и т. П. Все функции закрыты. Сегодня сказали, что я якобы попала под фин. Мониторинг и банк тут ни причем. Хочу заметить, что по остальным банкам у меня нет проблем как физ. Так и по юр. Лицу. Подскажите, что мне делать? Чем мне это может грозить? Что стоит предпринять? И вообще, может ли мне банк не предоставить документы (квитанции) по движению по моему счету.


Ответы юристов


0
фото
Off-line Ходченко Елена
адвокат
Киев (также вся Украина)
ответил 18.03.2019 21:12

Доброго вечора!

Під фінансовий моніторинг в обов’язковому порядку підпадають такі операції (ст. 15, 16 Закону):

Фінансова операція підлягає обов'язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона проводиться, дорівнює чи перевищує 150 000 гривень (для суб'єктів господарювання, які проводять азартні ігри, - 13 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентній 150 000 гривень (для суб'єктів господарювання, які проводять азартні ігри, - 13 000 гривень), та має одну або більше таких ознак:

1) переказ грошових коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження грошових коштів з анонімного (номерного) рахунку з-за кордону, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі в країні, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;

2) купівля-продаж чеків, дорожніх чеків або інших подібних платіжних засобів за готівку;

3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), проведення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції є фізичною або юридичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в країні (на території), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що здійснюють діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, або однією із сторін є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у вищезазначеній країні (території). Перелік таких країн (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, і підлягає опублікуванню;

4) зарахування на рахунок коштів у готівковій формі з їх подальшим переказом того самого або наступного операційного дня іншій особі;

5) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання готівки з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;

6) переказ особою коштів за кордон за відсутності зовнішньоекономічного договору (контракту);

7) обмін банкнот, особливо іноземної валюти, на банкноти іншого номіналу;

8) проведення фінансових операцій з цінними паперами на пред'явника, не депонованими в депозитарних установах;

9) проведення фінансових операцій з векселями з бланковим індосаментом або індосаментом на пред'явника;

10) здійснення розрахунку за фінансовою операцією у готівковій формі;

11) проведення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;

12) одержання (сплата, переказ) страхового (перестрахового) платежу (страхового внеску, страхової премії);

13) проведення страхової виплати або страхового відшкодування;

14) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб'єктом господарювання, який проводить азартні ігри;

15) здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним контрактом, що не передбачає фактичного постачання на митну територію України товарів, робіт і послуг;

16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день декілька разів, за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті.

Згідно ст. 16 Закону фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо вона має одну або більше ознак, визначених цією статтею, або містить інші ризики:

1) заплутаний або незвичний характер фінансової операції чи сукупності пов'язаних між собою фінансових операцій, що не мають очевидного економічного сенсу або очевидної законної мети;

2) невідповідність фінансової операції характеру та змісту діяльності клієнта;

3) виявлення фактів неодноразового проведення фінансових операцій, характер яких дає підстави вважати, що метою їх здійснення є уникнення процедур обов'язкового фінансового моніторингу або ідентифікації, передбачених цим Законом (зокрема дві чи більше фінансові операції, що проводяться клієнтом протягом одного робочого дня з однією особою та можуть бути пов'язані між собою, за умови, що їх загальна сума дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статті 15 цього Закону).

Крім того, не виключено, що на практиці під фінансовий моніторинг можуть підпадати також і інші операції суб’єктів підприємницької діяльності, наприклад, отримання фізичною особою – підприємцем значної суми грошових коштів за надання відповідних послуг протягом першого місяця діяльності чи через певний проміжок часу протягом якого грошові кошти взагалі не надходили або надходили у мінімальному розмірі.
Отже, перелік фінансових операцій, який може підпадати під фінансовий моніторинг є доволі об’ємним.

Таким чином, на практиці під особливу «увагу» Держфінмоніторингу також можуть часто підпадати суб’єкти підприємницької діяльності зі значним об’ємом фінансових оборотів, або з наявністю операцій, що підпадають під обов’язковий фін.моніторинг згідно вищевказаних ст.ст. 15, 16 Закону.

Отже виходячи з вищевикладеного, Вам необхідно звернутися з письмовою заявою (бажано рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення) щодо надання відповіді по якій саме причині Вам було заблоковано рахунки, а також надати виписки по рахунках.

Також Ви можете звернутися зі скаргою до НБУ щодо порушення Банком Ваших прав. 


0
фото
FIND
Off-line Lеgal Group Help
юрист
Харьков (также Киев,Днепр,Запорожье,Полтава,Одесса ,вся Украина)
ответил 17.03.2019 09:20
Добрый день, уважаемый гость. Возможно у фин мониторинга возникли подозрения в том что вы отмываете деньги или спонсируете террористов,рекомендую сделать официальный запрос в банк или дождаться их ответа,а после этого принимать какие то решения Если остались вопросы пишите в личку или звоните


Индивидуальная Консультация,дистанционное составление документов
Показать контакты
0
фото
FIND
On-line Костромина Виктория
адвокат
Киев (также вся Украина)
ответил 17.03.2019 02:20
По финмониторингу - такое возможно, возможно вы не предоставили документы для верификации. Обратитесь письменно в банк - они должны Вам предоставить разьяснения. Распечатки квитанций Вам должны распечатать - обратитесь в любое отделение. В любом случаи - если Вы не согласны с действиями банка - Вы можете обратиться а Нацбанк и/или в суд


С уважением Костромина Виктория, ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ КОНСУЛЬТАЦИИ - ПЛАТНЫЕ
Показать контакты
0
фото
Off-line Будовий Дмитро
юрист
Киев
ответил 16.03.2019 21:00
Советую Вам обратиться с официальным письмом с просьбой предоставить Вам виписки и квитанции по счёту. А также попросите указать причину блокировки счётов.

0
фото
ответил 16.03.2019 19:26

Добрый день.

Банк не может не предоставить квитанции, выписки по  Вашему счету.

Банк имеет право отказать в обслуживании, прекратить сотрудничество с клиентом, если  посчитает, что клиент нарушает законодательство по финансовому мониторингу, в частности, не предоставляет  документы по операциям, подлежащим финансовому мониторингу,  по проведении идентификации клиента. 


0
фото
PREMIUM
Off-line Рыбинцев Сергей
адвокат
Киев (также Одесса, Днепр, Львов)
ответил 16.03.2019 19:16

Добрый день!

Банк может разорвать договор в одностороннем порядке и, да, банк обязан выдать вам квитанции и/или выписку по счету в любой момент по вашему требованию.

В общем вам даже не стоит добиваться возобновления отношений с банком - получить выписки и квитанции вы можете в отделении, а при отказе, пишите жалобу в НБУ



Если Вы не способны защитить свои права от посягательств агрессора, его требованиям и оскорблениям не будет конца. Хочешь защититься? Свяжись со мной!
Показать контакты
Получен гонорар: 30%
0
фото
FIND
Off-line Петренко Евгений
юрист
Харьков (также Все регионы Украины)
ответил 16.03.2019 12:56

Во-первых банк является первичным субъектом финансового мониторинга и исенни банк принимает решение о приостановлении операций на срок до двух дней. Затем орган фин.мониторинга может продлить это приостановление операций на срок до пяти дней.

Но при этом приходные операции не приоставливаются.

А во-вторых, если срок приостановки операции составил больше 7 дней, то банк обязан сообщить Вам о причинах.

Но самое главное, что приостановление операций на основании мониторинга не равно блокированию доступа к счету.

Так что обращайтесь в банк с официальным запросом или ждите их письмо и тогда вырабатывание план дальнейших действий.

Как по мне фин.мониторинг здесь не причем. Это самоволие банка.



С уважением, Евгений. Индивидуальные консультации - платные. Если Вам помог мой ответ, пожалуйста оставьте отзыв
Показать контакты
Получен гонорар: 30%
0
фото
FIND
Off-line ТОВ "ПРАВО НА ЯКІСТЬ" Команда юристів
юридическая компания
Киев
ответил 16.03.2019 12:50
Ранее требования финмониторинга (Государственной службы финансового мониторинга — ред.) были формальностью. Особенно когда речь шла об операции рядовых клиентов банков. Последние нововведения регулятора изменили ситуацию. Так, упомянутые постановления №42 и №43 — НБУ принял еще в мае. Заработали они с сентября. Поэтому в течение последнего месяца банки уже применяют риск-ориентированный подход на постоянной основе и проверяют клиентов. Раньше в обязательном порядке под контроль финансового мониторинга подпадали все сделки юридических и физических лиц на сумму свыше 150 тыс грн. И сейчас так же, но это уже не будет формальная проверка и украинцев уже будут проверять тщательнее.Если банк уже начинает просить документы, события могут развиваться по нескольким сценариям. Первый вариант — клиент готов их предоставить, может подтвердить источники происхождения средств и объяснить, откуда у него средства. Вариант второй — клиент сам уходит, не соглашаясь что-то объяснять, и ищет другой банк. И третий — банк отказывает в операции”,Если же операция все-таки проведена на сумму, превышающую 150 тыс грн, то банк должен отчитаться в Государственную службу финансового мониторинга. При игнорировании этих правил регулятор будет штрафовать финансовые учреждения.Банк с учетом риск-ориентированных подходов должен осуществить документально подтвержденную проверку источников происхождения средств (активов) клиента на основании официальных документов, надлежащим образом заверенных их копий или других источников, если такая информация является публичнойдокументами, которые дают возможность осуществить такой анализ и сделать обоснованный вывод, в частности могут быть: 1) копия декларации об имущественном состоянии и доходах, то есть налоговая декларация с отметкой контролирующего органа Украины о ее получении (для резидентов); 2) копия декларации об имуществе, доходах, расходы и обязательства финансового характера/декларации лица, уполномоченного на выполнение функций государства или органа местного самоуправления, полученной, в частности из Единого государственного реестра деклараций лиц, уполномоченных на выполнение функций государства или местного самоуправления, формируется и ведется Национальным агентством по вопросам предотвращения коррупции (то есть, госслужащие могут предоставить декларацию, которую они сдают в НАПК — Ред.) 3) Для нерезидентов Украины таким документом может быть копия налоговой декларации о доходах с отметкой контролирующего органа иностранного государства о получении; 4) другие документы, подтверждающие источники происхождения собственных средств и активов физического лица. (например: заработная плата, доход, полученный за реализацию продукции, оказываемые услуги, продажа имущества, получение наследства, получение страховой суммы по договору страхования, выигрыш в лотерею, приобретение права на клад, другие выплаты согласно условиям гражданско-правовой сделки – Ред.) Давность документов не имеет значения.Однако, здесь есть одна существенная проблема. Финмониторинг банков и ранее выявлял много сомнительных операций, но без конечного результата. Ведомство, как правило, направляет выявленные подозрительные операции в правоохранительные органы, где эти обращения часто рассматривают не как объект для расследования, а как способ “договориться” и “заработать”.


з повагою, Право На Якість
Показать контакты
Получен гонорар: 40%
0
фото
FIND
Off-line Островський Роман
юрист
Киев
ответил 16.03.2019 12:42

Доброго дня.

Відповідно до положення ст. 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», фінансові операції розміром більше 150 000 грн. підлягають обов’язковому моніторингу. Якщо ви не проводили жодних фінансових операцій на вказану суму, на ваш рахунок судом не було винесено ухвалу щодо арешту, то в такому випадку, маєте можливість звернутись зі скаргою на головний офіс з вимогою зняти безпідставне блокування. 

Далі цитую статтю 15:

Стаття 15. Фінансові операції, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу

1. Фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 150 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 150 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень), та має одну або більше таких ознак:

1) переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження коштів з анонімного (номерного) рахунка з-за кордону; зарахування або переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у зазначеній державі;

2) купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків, у тому числі інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;

3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;

4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);

5) здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі;

6) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;

7) переказ коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України;

8) обмін банкнот на банкноти іншого номіналу;

9) здійснення фінансових операцій з цінними паперами на пред’явника, які не депоновані в депозитарних установах;

10) здійснення операцій з векселями (крім фінансових казначейських векселів), ордерними цінними паперами;

11) перерахування або отримання коштів неприбутковою організацією;

12) здійснення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;

13) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

14) проведення страхової чи перестрахової виплати або страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;

15) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення особою в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб’єктом господарювання, який проводить азартні ігри;

16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день два рази і більше за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті;

17) фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик.



З повагою, Островський Роман
Показать контакты

Доступные специалисты в области банковского права

Рыбинцев Сергей
PREMIUM
Off-line Рыбинцев Сергей
750 грн
Консультация
адвокат
Киев
Телефон Телефон Чат WhatsApp Чат WhatsApp





Реклама
Виктория Костромина - адвокат
Виктория Костромина - адвокат
Подробнее

Семейный адвокат
Семейный адвокат
Подробнее

Адвокат
Адвокат
Подробнее