Индивидуальная консультация
Платная консультация гораздо быстрее и эффективнее
Бесплатная онлайн консультация
Задайте Ваш вопрос и получайте ответы юристов




 
Украина

ЖЭК

17.09.2013 17:59

Добрый день. Наш дом 1964 года постройки. За 49 лет общая канализационная труба в которую, вытекают стоки с четырех квартир пришла в непригодность. Квартира в которой расположена общая труба-государственная. Труба постоянно забивалась, а две недели назад, произошел порыв и все стоки пошли под полы. Обратились в ЖЭК с заявлением на ремонт канализационной трубы. В ЖЭКе заявление не приняли, сказали, что проведут только купленные нами материалы, а работы нет. Рабочих для ремонта ЖЭК не дал. С 1 июля 2013 года тарифы повысились. Лично я платила 27 грн. 74 коп., а теперь 57 грн. 65 коп.. В калькуляции на начисление квартплаты есть техническое обслуживание внутри домовых систем водоснабжения, водоотведения канализационных стоков, текущий ремонт инженерных систем. Всего на ремонт мы потратили 820 грн. На 405 грн. есть чек на покупку труб, а 415 грн. заплачено за работу частному лицу, который производил ремонт так как в ЖЭКе нет рабочих. Подскажите пожайлуста как нам добиться правды?





Возможно Вам будут полезны следующие видеоконсультации

Проблемы с ЖЭКами. Как их решить? Сергей Панасюк.
Проблемы с ЖЭКами. Как их решить? Сергей Панасюк.
В этом ролике мы поговорим о проблемах с ЖЭКами, о качестве коммунальных услуг и как бороться с ЖЭКами Запомните...
Панасюк Сергей (юрист)
г. Киев

Ответы юристов

0
фото
Off-line Лісовський Андрій
юрист
Киев
ответил 17.09.2013 23:48
ответ исправлен 17.09.2013 23:49

Потрібно подавати позов до суду на ЖЕК звимогою провести взаімозалік в рахунок платежів. ЖЕК не виконує обовязки щодо утримання. нічого з того, що затверджено Держжитлокомунгосп України; Наказ, Перелік вiд 10.08.2004 N 150. По вашій ситуаціі: 

2.12. Водопровід та каналізація

2.12.1. Заміна ушкоджених ділянок трубопроводів.

2.12.2. Улаштування нових водорозборів усередині приміщення.

2.12.3. Перекладення ліній водопровідних та каналізаційних 

труб внутрішньобудинкової системи.

2.12.4. Установлення додаткових санітарно-технічних приладів
при переобладнанні приміщень.

2.12.5. Додаткове підведення ліній водопроводу та каналізації
внутрішньобудинкової системи.

2.12.6. Відновлення або улаштування нового внутрішнього
водопроводу та каналізації та приєднання їх до водопровідної та
каналізаційної мереж. Улаштування додаткових оглядових колодязів
на дворових лініях або вуличних мережах у місцях приєднання.

2.12.7. Заміна чавунних бачків у вбиральнях змивними кранами
з переробкою підводки та укорочуванням змивної труби.

2.12.8. Заміна кранів, засувок та санітарних приладів
(умивальників, кухонних раковин, унітазів, пісуарів тощо).

2.12.9. Улаштування підкачувально-насосних станцій.

2.12.10. Улаштування нових санітарних вузлів.

2.12.11. Усі будівельні роботи, пов'язані з капітальним
ремонтом водопроводу та каналізації.

КИНУ ВАМ СТАТТЮ, МОЖЛИВО БУДЕ КОРИСНО ПОЧИТАТИ!

Якщо з добровільною реакцією ЖЕКу не склалося, є перевірені практикою шляхи, які, в багатьох випадках дозволяють домогтися позитивного результату: або рішення проблеми, або матеріальної компенсації, наприклад, у вигляді зниження платежів за погано надані послуги.



Перший шлях - це систематичне завалювання скаргами або вимогами перерахунку тарифів як самих комунальників, так і їх керівних інстанцій. Як це робиться, видно з прикладу «Вода камінь точить». Якщо ж комунальники упираються в своїх помилках, можна звернутися до комітету захисту прав споживачів. Йому якраз нещодавно розширили повноваження, і він має сьогодні реальні важелі впливу на підприємства, які відмовляються виконувати свої зобов'язання перед споживачами.

Другий шлях - усунути дефект або зробити ремонт самостійно, після чого через суд змусити ЖЕК відшкодувати свої витрати. Як це можна зробити, видно з прикладу «Суд та діло». Жеки, як правило, знаходяться в стані хронічного безгрошів'я, тому відшкодування, швидше за все, буде зроблено за рахунок відповідного зниження квартплати.

Звичайно, все це може зажадати деякого часу і зусиль. Хоча за законодавством справи по захисту прав споживачів зобов'язані розглядатися як можна швидше, на це часто не звертають уваги, і процес затягується.

За яким би з цих шляхів ви не пішли, успіх справи залежить від чіткого дотримання деяких формальностей, про які ми далі і поговоримо докладніше.

Повинен бути договір?

Багато власників квартир до цих пір не мають договору з ЖЕКом про надання житлово-комунальних послуг. Адже це саме той документ, на підставі якого ви і маєте формальний привід пред'являти претензії за ненадані або неякісно надані послуги. Тому що саме їм визначені послуги, які ЖЕК зобов'язується надавати і за які бере з вас квартплату, а також відповідальність ЖЕКу у випадку невиконання своїх зобов'язань, порядок дій при спірних ситуаціях і т.д.

Якщо у вас такого договору немає, вам потрібно його укласти. Для цього ви подаєте заяву на ім'я начальника ЖЕКу. У ньому ви просите підготувати та укласти з вами договір на надання житлово-комунальних послуг на основі типового договору, а також надати інформацію про перелік послуг, їх вартості та споживчі властивості, режим їх надання, структуру цін і тарифів і т.д.

При цьому ви посилаєтеся на ст.21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», згідно з якою ЖЕК зобов'язаний скласти з вами такий договір і надати зазначену інформацію. І вказуєте, що у разі відмови ЖЕКу, ви на підставі п.6 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.907 Цивільного кодексу України, припиняєте платити за житлово-комунальні послуги. Втім, у ЖЕКу і без того немає підстав вам відмовляти.

Оформляйте акт-претензію

Якщо неформальні звернення в ЖЕК і заклики до совісті та співчуття не знайшли відгуку в серцях його керівництва, вам доведеться йти формальним шляхом. І першою справою необхідно документально «зафіксувати» той дефект або проблему, які не дають вам спокійно жити. Для цього ви подаєте заяву на ім'я начальника ЖЕКу про виклик його представника для складання акту-претензії. У заяві вказуєте, що згідно з такого-то пункту вашого з ЖЕКом договори, він зобов'язався надати вам такі-то послуги, які були надані з порушеннями або взагалі не були надані. Наприклад, в такий-то період часу була відсутня гаряча вода або тепло. Або будинок не був підготовлений до зими, через що в під'їзді тепер холодно. Або не було проведено поточний ремонт даху, від чого вона тепер тече. І так далі.

Ви ж свої зобов'язання за договором виконували в повному обсязі, тобто платили квартплату без заборгованостей. І відповідно до ст.18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складання та підписання акта-претензії, а представник виконавця повинен з'явитися не пізніше терміну, зазначеного в договорі . І вказуєте, де і протягом якого терміну (як правило, двох днів), повинен з'явитися представник ЖЕКу. Заява повинна бути зареєстрована, у вас повен залишитися доказ вашого звернення.

Якщо ЖЕК своїх представників не присилає, акт можна скласти і без них, для цього достатньо підписів трьох мешканців. У цьому акті повинно бути зазначено, що відповідно до договору ЖЕК зобов'язався надати такі-то послуги, які надані не були. Про що було направлено заяву на ім'я начальника ЖЕКу з вимогою в 2-х денний строк надіслати за такою-то адресою для складання акта. Але ця вимога була проігнорована, представник не з'явився. У зв'язку з цим трьома зазначеними споживачами послуг ЖЕКу був складений наступний акт-претензія про те, що така-то послуга дійсно не була надана.

Якщо надалі передбачається все-таки звернення до суду, рекомендується, де це можливо, залучати для експертизи ліцензованих експертів-оцінювачів, які могли б дати незалежне офіційний висновок про наявність дефекту і вартості його усунення (наприклад, ремонту). Витрати на залучення таких фахівців потім будуть включені в суму відшкодування, які ви вимагаєте від ЖЕКу через суд.

Вимагайте грамотно

Після оформлення акта-претензії, ви можете подати до ЖЕКу заяву про порушення умов договору. Де вказуєте, що між вами і ЖЕКом був укладений договір від такого-то числа, згідно з яким ЖЕК зобов'язався надавати такі-то послуги. Але їх не надав, про що є акт від такого-то числа.

У зв'язку з чим на підставі викладеного та керуючись статтями 18, 20,21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», статтями 526,610, 611 Цивільного кодексу України, статтями 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», Законом України « Про захист прав споживачів », Указом від 17.05.2005 р. № 76« Про затвердження правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій », Указом від 10.08.2004 р № 150« Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд », ви проситимите наступне. По-перше, усунути те-то і те-то (відремонтувати ліфт, дах, під'їзд). По-друге, повідомити вам письмово про результат розгляду вашої заяви.

Як варіант ви можете подати заяву про перерахунок розміру комунальних платежів - такої ж структури.

Якщо і це ваша заява буде проігнорована або на нього дана відписка, ви тепер можете звертатися до комітету захисту прав споживачів. Або, якщо проблему можна усунути самостійно, зробити це, звернувшись потім до суду з претензією до жеку про відшкодування ваших витрат.

Що повинен ЖЕК

Офіційно перелік послуг, які ЖЕК зобов'язаний надати мешканцям, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 12 липня 2005 року. У цей список, за виконання якого і береться квартплата, входять:

1. Прибирання сходових клітин.

2. Прибирання прибудинкової території.

3. Вивезення та утилізація твердих побутових і негабаритних відходів.

4. Прибирання підвалів, технічних поверхів і дахів.

5. Технічне обслуговування ліфтів.

6. Обслуговування диспетчерських систем.

7. Обслуговування систем тепло-і водопостачання, систем водовідведення та каналізації в будинку.

8. Обслуговування вентиляційних шахт в будинку.

9. Обслуговування систем протипожежної сигналізації та димовідводу.

10. Поточний ремонт інженерних систем будівлі і «елементів зовнішнього благоустрою» - паркани, лавочки і т.п.

11. Ремонт дитячих майданчиків.

12. Підготовка будинків до осінньо-зимового періоду.

13. Енергозабезпечення ліфтів.

14. Обслуговування та ремонт квартирних лічильників води і тепла.

ПРИКЛАДИ З ПРАКТИКИ

Вода камінь точить

Розповідає киянин Андрій Мазур:

Моя квартира - на останньому поверсі 16-поверхового будинку, зверху ще технічний поверх. Дах, яка не ремонтувалася з моменту будівництва будинку, текла так, що вода протікала на техповерх і стікала всередину квартир. Мешканцями робилися спроби самостійно ремонтувати дах, але це не допомагало.

Я пішов до ЖЕКу. Мені сказали, що коштів на ремонт немає. Що робити? Я порадився з юристами і почав писати сам, збираючи під своїми листами підписи сусідів, плюс підбив на письменницьку діяльність та інших мешканців поверху. Ми не мітингували, ми мовчки писали. Писали в ЖЕК і отримували відповіді про те, що коштів немає, ось, коли дасть район, тоді так, тоді звичайно. Писали голові районної адміністрації, що, мовляв, така от прикрість, а ЖЕК не діє, прийміть заходи, будь ласка. На що нам відповідали, що взяли до відома, розберуться. Ходив я і до помічника депутата - з аналогічним листом. Тягнувся цей епістолярний період всю зиму, коли все одно ремонтувати дах ніби як не по сезону. А до літа прийшли працьовиті «дядьки» і дах нашу таки полагодили. Так ми і обійшлися без судів, все пройшло «мирним шляхом».

Суд та діло

Поточна дах дошкуляла і жителів одного з будинків Кіровограда. Дах текла по всьому будинку, страждали всі три під'їзди, і ніхто з «відповідальних працівників» нічого не хотів робити.

Спочатку мешканці намагалися щось зробити за своїм розумінням, не привертаючи юристів. Зайняло це більше року. Писали листи, зі скаргами дійшли до обласної ради. Безрезультатно. Потім звернулися до однієї з юридичних фірм, і там їм порадили зробити ремонт за свій рахунок, а витрати потім затребувати з ЖЕКу через суд.

Спочатку вони викликали комісію з ЖЕКу, при роботі її були присутні представники і комітету мешканців - голова і кілька людей. Комісія задокументувала наявність дефектів даху. Після чого мешканці запросили експерта-оцінювача, що видав висновок про вартість ремонту даху: виходячи з передбачуваної його трудомісткості, вартості матеріалів і т.д. Далі, в межах зазначеної суми було зроблено ремонт, природно, з офіційним оформленням договорів і актів прийому-передачі робіт. І тільки після цього, маючи на руках всі ці документальні докази, звернулися до суду з позовом до ЖЕКу про відшкодування витрат і виграли справу. Все це зайняло півроку.



закрыть

Узнать стоимость услуги юриста

Поделись этим вопросом с друзьями:


Категории вопросов





 

Телефон для связи

+38 (067) 2097711
 


Wayforpay Visa MC Privat24
2011 - 2016    Freelawyer.ua - Все права защищены
Для быстрого входа или регистрации используйте соцсети

Я юрист
Я клиент
Да, Я принимаю условия Пользовательского соглашения
Я хочу получать уведомления сайта
Уже зарегистрированы?